Les TIC en una institució educativa

Aquest vídeo està dedicat a l'ús de les TIC dins les aules dels cicles formatius a l'institut IES Júlia Minguell de Badalona.


Nom del centre: IES Júlia Minguell
Ubicació: C/ Niça 4, 08913 Badalona

Eines de comunicació on line: Fan ús de la plataforma Moodle Educat 1x1, la plataforma Eleven, la Xarxa Social-Educativa Júlia Minguell i la Intranet de recursos. Tot i que l'insitut disposa de tots aquests serveis informàtics, nosaltres ens varem centrar en el Cicles Formatius, on utilitzen la plataforma Moodle i la Intranet.
A més, utilitzen càmeres digitals per a grabar-se durant les sessions de pràctiques esportives tal i com explicarem més endevant.

Relació ordinadors/usuaris: Tenint en compte que l'escola duu a terme el projecte Educatiu 1x1, els alumnes disposen d'un ordinador portàtil, així com altres recursos informàtics.

Freqüència d’ús: Diariament i a la majoria de les activitats.

Tipus d’ús: Educatiu.

Integració en quin tipus d’activitats: En activitats teorico-pràctiques.

Software utilitzat: Windows XP i Vista.

Quins continguts es treballen i quins s’exclouen? Pel que fa a les activitats pràctiques podem dir que utilitzen el material audiovisual per perfeccionar els seus moviments tècnics. En canvi, en les activitats més teòriques l'ús es redueix a la consulta d'informació i l'entrega de treballs.

Quin és el paper del docent? A l'aula el docent té un paper d'acompanyament en l'aprenentatge dels alumnes així com de transmissió de coneixements.

Quin és el paper de l’alumne? L'alumne és receptor de la infomació, mentre que a les classes pràctiques és ell mateix qui fa una autoavaluació o una avaluació dels seus companys.

Com es valorada la proposta per part del professorat i l’alumnat? La proposta és valorada molt positivament tant per part dels alumnes com pels professors.

¿Quines característiques del centre destacaríes com a més importants per la seva aportació als processos d’ensenyament i aprenentatge mitjançant les TIC? L'ús de les TIC a l'IES Júlia Minguell fomenta la participació i l'autoaprenentatge dels alumnes, així com a fer-ne un ús adequat.

Quina és l’aportació fonamental de les TIC al projecte? L'ús de les TIC en aquestes activitats és fonamental per a que els alumnes s'autocorregeixin i s'autoavaluin.

Consideres que l’ús que se’n fa de les TIC pot ser considerat una “bona pràctica” o una “pràctica innovadora”? Pensem que és una bona pràctica perquè així motiva als alumnes i els fa partíceps en les activitats proposades a l'aula. Creiem que l'ús dels audiovisuals dins els esports és una pràctica força innovadora ja que grabant-se poden veure els seus propis errors i autocorregir-s per millorar.

Valoració global: Creiem que l'ús de les TIC en aquesta institució educativa és molt innovadora ja que no tant sols utilitzen els ordinadors, les pantalles digitals... durant les classes dins l'aula, sinó que han buscat la manera de treballar-les a través dels esports per a poder motivar als alumnes i millorar la tècnica. Així doncs i per finalitzar, creiem que la realització d'aquesta pràctica ha estat molt constructiva ja que hem pogut veure altres maneres d'utilitzar les TIC dins les aules.


Aquest audiovisual sobre l'ús de les TIC a l'IES Júlia Minguell de Badalona ha estat realitzat amb la col·laboració de l'Oriol Pipó i la Gemma Ripollés.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada